16 January 2012

tamat latihan Inspektor razzi~~my lovely brother:)














hye olls..sori sebab lambat nak update story yang aku nak kongsikan sama2 dengan korang.. kekangan masa buat aku tak berkesempatan nak update story yang mesti ade yang tertunggu2 lepas tengok pic2 yang aku dah upload kat fb kan..hee.. ok kte mulakan story aku ni dengan perjalanan bertolak dari batu pahat pada hari jumaat..then sampai jek kl petang tu my love dah tunggu kat serdang sebab dia yg bawak kteowg jalan nak pergi ke hotel sebab abg mat dah tempahkan hotel tok family...alhamdulillah kteowg menginap di Hotel Vistana..sampai jek hotel petang tu first skali aku pergi jumpa dengan kawan abg mat nama dye epit..dye la yang bagi kunci & terangkan sumenye..epit tu ala2 tomboy tapi dia baik jek..heee...malam tu kteowg pon kteowg sume tdo awal sebab esok dah kena bangun kol 4 pagi nak gerak ke PULAPOL tu.. so pagi esok nya kteowg pon siap2 la nak gerak pegi ni..masa tu dah bajet nak gerak dalam kol 5 la..tiba2 dpat kol dari abg mat dia suh kiteorang cepat siap & gerak sbb orang dah ramai & nanti xde parking..punyala gabra sumenye.. nasib baik dah nak siap la..then kteowg pon terus gerak ke PULAPOL... memang betol la orang dah ramai..bayangkan time aku sampai jek kat pulapol tu mata aku macam x percya dengan ribuan manusia seawal 5 stgh pagi tu..mungkin ada di antara diarong yang dah sampai seawal 4 pagi lagi.. nasib baik la family aku dapat tempat duduk tapi tu pun dah belakang sekali...memang macam2 ragam ditambah dengan kesesakan lagi...tuhan jek yang taw..ade yang siap bawak tikar lagi nak buat duduk..memang macam2 gelagat yg ade kat pulapol hari tu..geli hati rasanya.. sepanjang majlis tu memang best la..dengan kawad & persembahan khas..sumenye menarik...siap ade yg menjerit2 panggil nama anak2 diaorang..yelah mak bapak mana yang x bangga anak dah berjaya jadi seorang polis yang berpangkat pegawai.. aku pun join jela skali jerit2 panggil nama abg aku..haha..memang lawak la..apepon tu la kenangan yang terlalu indah yang dpat aku kongsikan kat belog aku ni.. akhirnya selamat juga abang aku menamatkan latihan dye tok mnjadi seorang Inspektor...tahniah abang..im so proud of u... abg adalah contoh yang terbaik dalam family kter.. sekali lagi congratulation my lovely brother..:)...ni ade sikit pic yg aku upload...:)

2 comments: